وبینار شناخت نیازهای واقعی مشتریان با کاربر پژوهی

مدرس: بیژن آریانا
شروع وبینار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
پایان وبینار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰

شرط لازم برای موفقیت هر خدمت یا محصولی در بازار ایجاد ارزش افزوده ای توسط آن خدمت یا محصول است. ایجاد ارزش رابطه تنگاتنگی با حل مشکلات، برآوردن نیازها، یا حتی خلق نیازهای جدید دارد.

مفاهیمی مانند نیاز اصولا مفاهیمی انسانی هستند و به سادگی و تنها با دید فن محورانه نمیشود آنها را درک کرد. به همین دلیل فرآیند طراحی و توسعه محصولات و خدمات در بازار رقابتی امروز ، همان اندازه که فن آورانه است، انسان مدار هم هست و درک نیازها و نحوه تصمیم گیری های کاربران از ابتدای فرآیند طراحی تا انتهای آن حضور پررنگی دارد. به همین دلیل روشهای متنوعی تحت عنوان کاربرپژوهی در سه دهه گذشته برای این کار تدوین شده اند و کمتر کسب و کاری است که امروزه از کاربرپژوهی بی نیاز باشد.

در ایران متاسفانه به دلیل عدم وجود تجربه و منابع آموزشی کافی بخش بزرگی از کسب و کارها یا هنوز روش نظام مندی برای کاربرپژوهی ندارند و یا به دلیل در نظر نگرفتن جزییات پیاده سازی این روشها معمولا تصمیمات خود را بر مبنای داده های نامعتبر می گیرند.

در این وبینار تلاش می شود تا یک دسته بندی کلی از این روشها ارائه شود تا تصویری واضح تر از این مفهوم به مخاطب داده شود. سپس برخی اشتباهات رایج در ایران در مورد کاربرپژوهی توضیح داده می شوند. در پایان دو روش با ذکر مثال با جزییات عملی توضیح داده می شوند و منابعی برای مطالعه طیف گسترده تری از روشها نیز معرفی خواهند شد. در قسمت بحث تلاش خواهد شد تا برای تعدادی از صورت مساله های واقعی که شرکت کنندگان ارائه می کنند روشهای کاربرپژوهی مناسب پیشنهاد داده شود.

مخاطبان وبینار:

  • مدیران کسب و کارها
  • متخصصان تحقیق و توسعه و نوآوری
  • فعالان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها
  • طراحان صنعتی و طراحان تجربه کاربری

سرفصل ها:

  • کاربرپژوهی چیست و چرا اهمیت دارد؟
  • روشهای کاربرپژوهی مناسب ابتدای مسیر طراحی
  • روشهای کاربرپژوهی مناسب تعیین ویژگیهای طراحی
  • روشهای کاربرپژوهی مناسب ارزیابی طراحی
  • الگوی طراحی و آزمایش پی در پی
  • اشتباهات رایج
  • مثالهای کاربردی

بیژن آریانا
مشاور دیزاین و طراحی محصول در صنایع مختلف ایران
ایسمینار
http://e-seminar.ir

ویدئوی وبینار شناخت نیازهای واقعی مشتریان با کاربر پژوهی