وبینار تست مامان (اعتبارسنجی ایده و گفتگوی موثر با مشتری)

مدرس: مانوئل اوهانجانیانس
شروع وبینار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
پایان وبینار: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰

اگه دوست داری ایده ای رو بدون اینکه مطمئن بشی مشتریات حاضر هستن بابتش پول بدن و براساسش کسب و کارت رو شروع کنی، این وبینار مناسب شما نخواهد بود. اما اگه شما هم ایده ای دارین و سوالات پایین سئوالات شما هم هست، شک نکنین که این وبینار برای شما تعریف شده...

یه ایده ای تو ذهنت داری ولی نمی دونی که این ایده پول ساز هست یا نه؟
نمی دونی ارزشش رو داره که بخوای براش زمان بزاری و هزینه کنی؟
اصلا نمی دونی برای این ایده ای که داری بازاری هست یا نه؟
اصلا کسی حاضره براش پول بده؟
اینا سوالاتی هست که همه آدمایی که ایده ای دارن و می خوان شروع به کار کنن مدام از خودشون می پرسن و ممکنه که با هزاران اما و اگر دیگه هم مواجه بشن. راه حل رسیدن به جواب برای سوالات بالا اینه که ایده ای که تو ذهنتون دارین رو اعتبارسنجی کنین.

گام اول برای راه اندازی هر کسب و کار یا استارتاپی اعتبار سنجی ایده هست تا بدونین ایده تون ارزش صرف هزینه و زمان زیاد رو داره یا نه و بعد اون ایده رو عملی کنین. اما اعتبارسنجی هم کار آسونی نیست و نیاز به این داره که یه سری از مهارت ها و ابزارها رو برای انجام اون یاد بگیرین.

تو این وبینار قرار مفهوم اعتبارسنجی و ابزارهاشو بگیم، و یکی از ابزارهای مناسبشو که اسمش «تست مامان» هست رو بصورت کاربردی بهتون یاد بدیم. با ابزار تست مامان یاد میگیریم چطور با مشتری‌ها صحبت کنیم و با وجودِ دروغ‌هایی که از همه می‌شنویم، بفهمیم که آیا ایده‌مون به درد می‌خوره یا نه. تستِ مامان یه سری قانونِ ساده‌، برای طراحیِ سوال‌های مناسب و خوبه؛ سوال‌هایی که حتی تو جوابشون مامانا هم نتونن بِهِمون دروغ بگن، چه برسه به مشتری‌ها.

مخاطبان وبینار:

  • همه آدمایی که یه ایده تو ذهنشون هست
  • می خواین کسب و کار خودتون رو راه بندازین و نمی دونین از کجا شروع کنین
  • فروشنده یا صاحبِ یه کسب و کار سنتی هستین که می خواین وارد حوزه کسب و کار اینترنتی بشین
  • می خواین قبل از اینکه از کار فعلی تون استعفا بدین از تجاری شدن و پول ساز بودن ایده تون مطمئن بشین

سرفصل ها:

  • اعتبارسنجی ایده چی هست و چرا اهمیت داره؟
  • روشهای اعتبارسنجی ایده
  • اعتبارسنجی ایده با ابزار تستِ مامان
  • لیست سئوالات خوب و بد با ذکر نمونه های واقعی
  • اشتباهات رایج با ذکر نمونه های واقعی
  • نکات مهم صحبت با مشتری با ذکر نمونه های واقعی
  • جمع بندی و برگه ی تقلب
  • اختصاص 15 دقیقه انتهایی وبینار به پرسش و پاسخ و شبکه سازی

مانوئل اوهانجانیانس
موسس ایسمینار و مشاور توسعه استارتاپها
آرش میلانی
مدیر تیم ترجمه کتاب تست مامان، طراح محصول و منتور استارتاپ ها
ایسمینار
http://e-seminar.ir

ویدئوی وبینار تست مامان (اعتبارسنجی ایده و گفتگوی موثر با مشتری)