وبینار روشهاي خلق و غربال ايده ها و فرصتها برای استارتاپها

مدرس: مهدی کنعانی
شروع وبینار: یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
پایان وبینار: یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰



این وبينار برای آنهايي است که ايده دارند يا مي خواهد داشته باشند. همينطور براي آنهايي كه ايده زياد دارند و مي خواهند از بين آنها انتخاب كنند. در اين وبينار به تشريح انواع ايده هاي كسب و كاري مي پردازيم و راجع اينكه چگونه مي توانيم آنها را غربال كنيم تا به بهترين و بازارپسند ترين ايده ها برسيم مي پردازيم. با ماتريس غربال ايده ها را نيز به عنوان ابزاري براي دسته بندي و انتخاب ايده ها آشنا خواهيم شد. همينطور مثالها و مطالبي از كاربرد جمع سپاري و خلق مشترك و نيز الگوي پلتفرمهاي چندوجهي ارايه خواهد شد. همه اين موارد به گونه اي پيش خواهد رفت كه به خلق ايده و فرصت در بخشهاي آبي اقيانوس بازار ايران كمك كند.

براي غني سازي مطالب نيز از مثالهای کاربردی وطنی و خارجی و نیز ايده ها و نظرات ساير شركت كنندگان در وبينار الهام گرفته خواهد شد. چندين فايل كمكي و پشتيبان كه اطلاعات تكميلي دقيقتري در اختيارمان خواهد گذاشت را هم به يادگار از اين وبينار دانلود خواهيم كرد.

در پايان اين وبينار هر يك از ما خواهيم توانست از ميان ايده هاي مختلفي كه داريم، بهترينها و متناسبتذينها را انتخاب كنيم، همينطور با ساتفاده از تجربيات و مثالهاي موجود، به غني سازي و توسعه ايده هايمان بپردازيم. ايده هايي كه قلب تپنده سفر كارآفرينانه ما خواهند بود و مهمترين منشاء خلق ثروت از مشتريان و بازار.

سرفصل ها:

 

  •     مقدمه و تشریح اهداف وبينار؛
  •     ايده چيست و چگونه تبديل به فرصت مي شود؟
  •     آشنايي با فرمول انتخاب عنوان ايده
  •     ايده هاي جايگزين، مكمل و بهبود دهنده؛ كدام يك براي ما مناسبتر است؟
  •     اقيانوس آبي؛ "بازار كلش واس ماست"
  •     جمع سپاري و خلق مشترك با مشتريان و ذينفعان
  •     ايده هاي مبتني بر پلتفرمهاي چندوجهي
  •     ايده هاي مبتني بر مدل طعمه و شكار
  •     مرور Case Study های موفق ايران و دنیا
  •     نمایش و تحليل فیلمهاي جذاب و مرتبط
  •     معرفي منابع، کتابها و سايتهاي مفيد فارسي و انگليسي + مستندات تكميلي براي دانلود در انتهاي وبينار
  •     جمع بندی: نكات خاص مربوط به خلق و انتخاب ايده در بازار ايران (با مشارکت شرکت­ کنندگان محترم)
  •     پرسش و بحث
  • پیش نیاز: وبینار رایگان از اقیانوس آبی تا بازاریابی چریکی - بخش اول | بخش دوم

 

مهدی کنعانی
مشاور و مدرس سرمایه گذاری و کسب و کار
ایسمینار
http://e-seminar.ir

ویدئوی وبینار روشهاي خلق و غربال ايده ها و فرصتها برای استارتاپها