وبينار طراحي و ثبت لوگو در ايران

مدرس: مهدی کنعانی
شروع وبینار: یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
پایان وبینار: یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

اين وبينار براي آنهايي است كه در پي خلق نام يا علامت تجاري (Logo) هستند و يا آنهايي كه برندي (Brand) دارند و در پي ثبت قانوني و حفاظت از آن هستند؛ از آنجا كه علامت و برند را نمی توان به راحتي تغییر داد، هوشمندي در طراحي و خلق آنها در همان مراحل اوليه كار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اين هوشمندي همان چيزي است كه در اين وبينار به دنبال آن هستيم.

در اين وبينار با شرايط قانوني و ويژگيهاي كليدي مربط به انتخاب نام و نشان تجاري آشنا مي شويم. همچنين نكات ويژه اي براي علامت تجاري شركتهاي نوپا و كوچك پيشنهاد خواهد شد. به ويژه آنكه انتخاب نوع علامت (لوگو، لوگوتايپ، مونوگراف و ...) در خلق مزيت رقابتي به شدت موثر است. الگوي مربوط به علامت شركتهاي amazon و bamilo و نيز چالش شركت ديجي كالا در ثبت علامت در اين كارگاه بررسي خواهد شد.

همچنين در اين وبينار با طبقه  بندي بين المللي اي كه براي ثبت علامات تجاري وجود دارد آشنا مي شويم. هر يك از ما در هنگام ثبت علامت ناگزير به انتخاب يك يا چند مورد از اين طبقات هستيم. حتي بايد از بين زيرمجموعه هاي طبقات انتخابيمان، سبدي هوشمندانه از فعاليتهاي مختلف را انتخاب و ثبت كنيم. نحوه چينش اين سبد فعاليت و طبقه نكاتي خاص و فوتهاي كوزه گري دارد كه در وبينار بدانها خواهيم پرداخت. بخش پاياني اين وبينار نيز به تشريح گام به گام مراحل ثبت نام و علامت تجاري در ايران اختصاص دارد؛ در ايران اين مراحل از طريق سايت سازمان ثبت اسناد و املاك صورت مي گيرد و نكات و شرايط خاصي دارد كه به آنها اشاره خواهد شد.

براي غني سازي مطالب از مثالهای کاربردی وطنی و خارجی و نیز ايده ها و نظرات ساير شركت كنندگان در وبينار الهام خواهيم گرفت. چندين فايل كمكي و پشتيبان نيز براي دانلود در اختيارمان قرار خواهد گرفت كه بعدها گره گشاي چالشهايمان در دنياي واقعي خواهند بود.
در پايان اين وبينار هر يك از ما خواهيم توانست لوگو و علامت تجاري شركت خود را طراحي مفهومي (و نه الزاماً گرافيكي) كنيم. همينطور آن را در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاك ثبت نموده و مراحل و انتخابهاي آن را هوشمندانه طي كنيم؛ به خصوص انتخاب طبقه و زيرطبقه بين المللي علامت مان را كه كلي مزيت برايمان به همراه خواهد داشت.

سرفصل ها:

  •    مقدمه و تشریح اهداف و آشنایی با استاد وبينار
  •     نام و علامت تجاري چیست و چه کاربردهایی برای شرکتهاي نوپا دارد؟
  •     شیوه برندسازی براي شركتهاي نوپا (لوگو يا لوگو تايپ؟) و نقش مونوگراف در علامت تجاري
  •     بررسی مثالهایی از برندهای مطرح داخلی و خارجی (باميلو، آمازون و ...)
  •     مبانی حقوقی برند و فرآیند ثبت برندها در ایران
  •     مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت برند در ایران
  •     تمرین عملی و آنلاین ثبت برند در ایران
  •     نمایش و تحليل فیلمهاي جذاب و مرتبط
  •     معرفي منابع، کتابها و سايتهاي مفيد فارسي و انگليسي + مستندات تكميلي براي دانلود در انتهاي وبينار
  •     جمع بندی: نكات طلايي براي خلق و ثبت نام و علامت تجاري در شركتهاي نوپاي ايراني (با مشارکت شرکت­کنندگان محترم)؛
  •     پرسش و بحث

 

مهدی کنعانی
مشاور و مدرس سرمایه گذاری و کسب و کار
ایسمینار
http://e-seminar.ir

ویدئوی وبينار طراحي و ثبت لوگو در ايران