شروع وبینار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
پایان وبینار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
مسئولیت کیفیت محتوا: برگزارکننده
مسئولیت پشتیبانی: برگزارکننده
ویدئو وبینار: برای شرکت‌کنندگان در پنل کاربری قرار می گیرد.

شکستن قواعد دنیای بازاریابی روز به روز سخت‌تر می‌شود و به سمت غیرممکن میل می‌کند، اما بازاریاب‌ها مدام در حال آزمون و خطا هستند و به دنبال مزیت‌ها می‌گردند. درک ریشه‌های اساسی احساسات انسانی برای فهمیدن رفتار مشتری هنگام خرید ضروری است. زیبایی بازاریابی عصبی به توانایی آن در تکمیل هردو استراتژی‌های بازاریابی دورنگرا و برونگرا است.

از تعارف یک لیوان نوشیدنی و نشاندن مشتری روی یک مبل نرم و راحت در طول مذاکرات فروش گرفته تا استفاده از تصاویر جذاب در بنرهای تبلیغاتی، همه تاکتیک‌هایی هستند که ذهن ما بطور ناخودآگاه به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

آگاهی از تاکتیک‌هایی که می‌توانند روی فعالیت‌های بازاریابی شما تاثیر بگذارند بهترین روش برای گرفتن نتیجه با خرج کمتر است.

در گذشته، زمانی که بازاریابی محتوایی و شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، رییس شما احتمالا بودجه کلانی در اختیارتان می‌گذاشت و به شما دستور خرید بیلبوردهای تبلیغاتی بیشتر، حمایت مالی از رویدادهای متعدد و اجاره بدنه اتوبوس‌های درون شهری برای قرار دادن لوگوی شرکتتان می‌داد. اما اکنون، بزرگترین چالش بازاریاب‌ها، گرفتن نتایج بهتر با صرف پول کمتر است.
این چالش چگونه برطرف می‌شود؟ جواب ، بازاریابی عصبی است!

کارشناسان بازاریابی عصبی یک شعار دارند:

” تا زمانی که نتوانید در تک تک مراحل فروش احساس را وارد کنید، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت”

با استفاده از بازاریابی عصبی، می‌توانید استراتژی‌های خود را دوباره تدوین و کمپین‌های بازاریابی بهتری خلق کنید. این کار تاثیرگذاری فعالیت‌های شما را سرعت می‌بخشد. هدف بازاریابی عصبی تشخیص نحوه عملکرد ذهن مشتریان و تاثیر بازاریابی شما بر جامعه مصرف‌کنندگان است.

مصرف‌کنندگان هرروزه بطور ناخودآگاه می‌دانند چه می‌خواهند، چقدر خرج می‌کنند و احتمالا چه نوع پیشنهاد تبلیغاتی را می‌پذیرند. پس کلید رسیدن به مقصود با کم‌ترین هزینه، دانستن این موارد است.
از سال 2002 مفهوم بازاریابی عصبی در ادبیات مارکتینگ و فروش بسیار رواج یافت و محققین از تلفیق روانشناسی و مارکتینگ روش جدید بنام نورو مارکتینگ را ابداع کردند که در آن به تاثیر گذاری غیر مستقیم و پایدرا بر ذهن مشتری تاکید می شود. از آنجایی که خرید یک محصول فرآیندی احساسی است و نه منطقی، کارشناسان با تمرکز بر ذائقه مخاطبان و مراکز تصمیم گیری در مغز موفق شدند فروش کسب و کار خود را متحول کنند.

داستان از آنجایی شروع شد که آنها پی بردند مشتریان در زمان خرید به کالاهایی که علاقه نشان داده بودند توجهی نمی کنند و به خرید نوع دیگری می پردازند، این در حالی بود که در نظر سنجی ها به همان کالا اشاره کرده بودند. بسیاری از اوقات مردم چیزی را بر زبان می آورند که تصور می کنند معقول است و دیگران انتظار شنیدنش را دارند.

مثلا وقتی از آنان سئوال می شود که چه طعم از قهوه را دوست دارید؟ اکثر آنها به قهوه تلخ اشاره می کنند اما در کمال تعجب خواهید دید در زمان مصرف نیمی از آنها قهوه را شیرین می خورند. این روند محققان را واداشت تا به مغز انسان نفوذ کنند و نحوه تصمیم گیری آن را بررسی کنند.

پس از آن به اسکن مغز و نحوه عملکرد مغز در حین خرید پرداختند. نکته جالبی که به آن دست یافتند این بود که آن قسمت از مغز که مسئول رسیدگی به درد است در لحظه خرید تحریک شده و ذهن رنجی را متحمل می شود. این شرایط زمانی برای مشتری آزار دهنده نخواهد بود که از طریق لذت و تحریک احساسات به خرید بپردازد و این هنر بازاریابی عصبی است که فرآیند خرید را به یک تجربه ماندگار در ذهن مخاطب تبدیل کند.

مردم اغلب با احساس خود خرید می کنند و بعد آن را با منطق توجیه می کنند.
 
در این وبینار به شما می آموزم چگونه و کجا روی احساس و منطق مشتری تاثیر بگذارید تا خرید لذت بخشی داشته باشد که نهایتا باعث افزایش سودآوری کسب و کار شما می شود.

سرفصل‌ها:

  • بازاریابی عصبی چیست و چه کار می‌کند؟
  • مغز ما چگونه کار می کند؟
  • ذهن ما چگونه تصمیم می گیرد؟
  • سه راز بازاریابی عصبی
  • برندها چگونه از بازاریابی عصبی استفاده می‌کرده و می کنند؟
  • بازاریابی عصبی 5 بعدی
  • تکنیک های کاربردی بازاریابی عصبی در کسب و کار
نکته: پس از ثبت نام، راهنمای حضور در وبینار به ایمیل شما ارسال خواهد شد. ممکن است ایمیل در پوشه اسپم یا پروموشن ایمیل تان باشد.

ابوالفضل هروی (مدیر استارتاپ)