ریتنشن مارکتینگ (حفظ مشتری و ایجاد تکرار خرید)

شروع وبینار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
پایان وبینار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
مسئول محتوا:
برگزارکننده
مسئول پشتیبانی:
ایسمینار
ویدئو وبینار:
دارد

ریـتـنـشـن (Retention): من معادل مناسبی برای این مفهوم بازاریابی در زبان فارسی ندیده ام. معادلی که من آنرا گویای این مفهوم بدانم ماندگاری مشتری ست. ماندگاری مشتری، مجموعه فعالیت های بازاریابیست در جهت ِ:

  • ایجاد تکرار خرید برای مشتریان جذب شده
  • کاهش فاصله زمانی خریدها
  • افزایش مقدار/مبلغ هر خرید (افزایش میانگین ارزش هر سبد خرید)
چطور باید مشتری را حفظ کرد؟ همیشه ایجاد خرید دوم برای یک مشتری جدید، یک اتفاق به نسبت دشوار اما تعیین کننده و اساسی ست. شرکت ها و استارتاپ های بزرگ برنامه‌های ویژه ای برای ایجاد خرید دوم برای مشتریان جذب شده خود، آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن دارند؛ چرا که در این صورت، مشتری با احتمال بالایی خریدهای سوم به بعد را نیز صورت می دهد. پس بعنوان یک کسب و کار لازم است برنامه های مدونی در جهت افزایش میانگین ارزش هر سفارش، افزایش تکرار خریدهای مشتریان و کاهش فاصله زمانی میان خریدها داشته باشید. 
 

سرفصل ها:

  • ریتنشن مارکتینگ چیست؟
  • استراتژی ها ریتنشن کدامند؟
  • تاکتیک های ریتنشن کدامند؟
  • تکنیک های ریتنشن کدامند؟
  • معیارهای کلیدی ارزیابی در ریتنشن کدامند؟
  • معرفی ابزارهای ریتنشن مارکتینگ
  • مثال های عینی

ریتمِ بازار

ویدئوی وبینار ریتنشن مارکتینگ (حفظ مشتری و ایجاد تکرار خرید)