وبینار چکش بصری (چگونه با برندتان در ذهن مشتری نفوذ کنید؟)

مدرس: بهروز لطفیان
شروع وبینار: چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
پایان وبینار: چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰


در جامعه‌ای اشباع‌شده از ارتباطات، مصرف‌کنندگان تعداد اندکی از شعارهای تبلیغاتی را به خاطر می‌سپارند مهم هم نیست که چقدر زیرکانه آن را انتخاب کرده باشید اگر مصرف‌کنندگان آن شعار را به یاد نیاورند، فایده ای ندارد. واژه ها هم مهم هستند، اما بدون کمک نیروی پیش برنده‌ی تصاویر، به سختی به ذهن مخاطب راه پیدا می کنند.

جایگاه برند، یک مفهوم کلامی یا همان میخ است و ابزاری که این میخ را به ذهن مصرف‌کننده فرو می‌کند، چکش بصری است. از آن جا که تصاویر قدرت احساسی دارند که نوشته‌ها یا پیام‌های شنیداری ندارند، ایده‌ی کلامی باید وجهه‌ای تصویری پیدا کند تا بتواند در ذهن مصرف‌کننده نفوذ کند. فراموش نکنید برای کوبیدن میخ شما نیاز به یک چکش با قدرتی شگفت‌انگیز دارید.

سازمان سوزان‌جی‌کومان توسط نانسی برینکر به یاد خواهرش با دارایی معادل 200 دلار در سال 1982 تشکیل شد. چیزی که این مؤسسه خیریه با آن نام طولانی را تبدیل به بزرگ‌ترین مؤسسه غیرانتفاعی دنیا کرد و آنها توانستند در زمانی اندک سرمایه‌ای نزدیک به 2 میلیارد دلار را جمع آوری کنند همان روبان صورتی (چکش بصری مؤسسه) است؛ روبان صورتی المان بصری مبارزه با سرطان سینه است. خیلی‌ها ممکن است نام مؤسسه را ندانند ولی (حتی در ایران) روبان صورتی را می‌شناسند. این المان بصری را چکش بصری می‌نامیم و آن شعار یا ایده سازمان را میخ گفتار. برای یک برند، میخ گفتار مهم‌ترین ابزار و چکش بصری قوی‌ترین ابزار در دست مدیران سازمان است تا با ایجاد ترکیبی مناسب از این دو بتوانند برند خود را راحت‌تر در ذهن مشتری ثبت کنند.در این وبینار به بررسی مفاهیم مطرح شده در کتاب چکش بصری نوشته لورا ریس پرداخته می شود.

سرفصل ها:

لزوم چکش بصری

  • چکش بصری و قدرت شگفت انگیز آن
  • میخ گفتار به عنوان هدف نهایی سازمان و ارتباطش با جایگاه سازمان

انواع چکش بصری و خصوصیات هرکدام

  • شکل (ساده بهترین است)
  • رنگ (خلاف انتظار عمل کنید)
  • خدمات یا محصول (چکشی ایده آل)
  • نوع ارائه خدمات (متفاوتش کنید)
  • عملکرد (از سکون موثرتر است)
  • بنیانگذاران (چکش بالفطره)
  • نمادها (به تصویر کشیدن نادیدنی ها)
  • ستارگان (بایدها و نبایدها)
  • حیوانات (تیره شناسی بدردتان خواهد خورد)
  • میراث (دارایی گذشته را بکار ببندید)

 چکش شما

  • چطور یکی برای خود پیدا کنید.

بهروز لطفیان
مشاور بازاریابی و برندینگ
ایسمینار
http://e-seminar.ir