کارگاه آنلاین هدفگذاری بر پایه کوچینگ

شروع وبینار: چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
پایان وبینار: شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
مسئول محتوا:
برگزارکننده
مسئول پشتیبانی:
ایسمینار
ویدئو وبینار:
دارد

هم‌اکنون می توانید فیلم این وبینار را در جشنواره «دونه تا خوشه» تهیه کنید و اعتبار هدیه بگیرید.


كليشه هدفگذاری:


قول می‌دهم همه‌مان حداقل يكبار در روز عيد يا تولدمان نشسته‌ايم و اهداف‌مان را بر دفتری نوشته‌ايم، چون می‌گويند اهداف را بايد مكتوب كرد، كه درست می‌گويند.

و قول می‌دهم حداقل يكبار به سميناری با موضوع هدفگذاری رفته‌ايم يا صوت و ويدوئویی راجع به آن شنيده و ديده‌ايم. يا حداقل متنی راجع به آن خوانده‌ايم.

خلاصه بگويم: نه می‌شود و نه نداريم كه كسی درباره "هدفگذاری" چيزهایی نداند و يكبار انجامش نداده باشد.

 

از اين‌ها كه بگذريم، به كليشه مدرسان آن می‌رسيم كه طوطی‌وار يكسری مفاهيم را تكرار می‌كنند. كه بعضاً نه درست است و نه ‌می دانند چيست.

مثلاً: می‌گويند هدف‌تان را بايد اسمارت كنيد يا چرخه خوشبختی‌تان را رسم می‌كنند و بعد هم به گمان اينكه بامزه هستند، به شما طعنه می‌زنند كه چرخه‌تان شبيه ذوزنقه هست و شما خوشبخت نيستيد و قص‌علی‌هذا.

اينجا اصلاً كاری به پذيرفتن و رد آن‌ها نداريم، فقط خودتان ببينيد با امثال اين مفاهيم چند بار توانسته‌ايد هدفگذاری صحيحی انجام دهيد و چقدر، آن هدف‌گذاری نتيجه داد؟ يا فكر می‌كنيد مشكل از خودتان بوده؟ (خوب است كه عامل هستيد، اما اينكه از چه ابزار و مدلی استفاده می‌كنيد هم مهم است)

 

موضوع هدفگذاری با كليشه شدن، اهميت بالای خود را از دست داده است.
علت آن اينست كه هركسی به خود اجازه داد با خواندن دو كتاب از برايان تريسی و دارن هاردی توهم بزند كه می‌تواند آن را نيز تدريس هم كند يا راجع به آن كتاب بنويسد. در عين حالی كه خودشان در هدفگذاری‌های شخصی و كاری خود بسيار تا بسيار دچار خطا هستند.

 

تدريس "هدفگذاری" در پايان هر سال برای سخنرانان و مدرسين، مبحث داغ و درآمدزایی‌ست. بنابراين چرا بايد اين فرصت را از دست بدهند؟! نمی دانند كه اگر اصول آن را بلد نيستند، نبايد در هر تنوری كه داغ هست، نان‌شان را بچسبانند!
 

در عين كليشه بودن، اغلب اهداف‌شان را نمی‌دانند

شما پاسخ دهید:
چرا با اين همه فراوانیِ "آموزش و كتاب درباره هدفگذاری" هنوز خیلی‌ها در پيدا كردن و نوشتن اهداف‌شان، يک پای‌شان می‌لنگد؟

چرا خيلی‌ها خودشان را لايق رسيدن به اهدافی كه با اين مدل‌ها می‌نويسند، نمی‌دانند و در نهايت هم به آن نمی‌رسند؟

چرا خيلی‌ها در طی سال رغبتی برای مرور اهداف نوشته شده‌شان ندارند؟

چرا ذهنيت‌های خيلی‌ها نسبت به موضوع هدفگذاری منفی شده است؟

و ده‌ها چرای ديگر...
 

مدرس اين كارگاه كيست و چرا اينگونه صحبت می‌كند؟

من اهورا هاشمی هستم،

چهار سال هست كه درباره مهارت‌های رهبری می‌خونم و پژوهش می‌كنم. و دوسال هم هست كه حرفه كوچينگ رو تخصصی ياد گرفتم و كوچ افراد و كسب‌وكارها هستم.

 

يعنی توی زمينه "رشد فردی و كسب‌وكار" همراه‌شون هستم تا بتونن از بالاترين حد توانایی‌ها و امكانات‌شون استفاده كنن و از ابهام و سردرگمی بيرون بيان. خب قاعدتاً همراهیم رنگ و لعاب خاصی داره و عادی نيست.

 

و به مدت تقريباً چهار سال هم هست كه جلسات كتابخونی با نام "بفرما كتاب" رو برای عموم مردم بصورت رايگان برگزار می‌كنم. يعنی 245 جلسه معادل 400 ساعت برای تفسير 10 تا كتاب معادل تقريباً 2000 صفحه.

 

طی همه جلسات كوچينگ و كتابخوانی با صدها نفر كه به برخی‌ها در هدفگذاری‌هاشون كمک‌شون كردم، به نتيجه رسيدم در بحث هدفگذاری لايه‌های پنهانی برای هر شخصی وجود داره! كه اغلب از اون بی‌اطلاع هستند.

خيلی از افراد آموزش‌ِ موفقيت‌ديده،  "بزرگ فكر كردن" را با "متوهمانه فكر كردن" در بحث هدفگذاری اشتباه گرفته‌اند، كه نتيجه‌اش شده نرسيدن و خدشه‌دار شدن عزت‌نفس‌شان.

هدفگذاری‌ها غالباً با خطاهای ذهنی و عقده‌های فراوانی گذاشته ميشه، كه اگر هم فرد به اون‌ها برسه، احتمالاً حالش خوب نيست.

خيلی‌ها هدف‌هاشون برگرفته از محيط پيرامون‌شون و برپايه آرزوها و حسرت‌هاشونه.

و خيلی‌هام اهداف آموخته شده دارن، يه چيزي شبيه عروسک خيمه‌ شب‌بازی ديگرانند.

خلاصه هر دم از اين باغ بَری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد.


 

اين كارگاه آنلاينِ چهار ساعته معجزه نيست، اما واسه‌تون تازگی خواهد داشت.

اينو خيلی از مراجعانم به شوخی می‌شنوم كه می‌گن: " اهورا تو علم غيب داری؟"

اما من نه وِرد بلدم و نه جادو جنبل! اما تا دلت بخواد توی موضوعی كه كار می‌كنم و درس میدم مثل همين هدفگذاری، مطالعه و تحقيق و تجربه شخصی دارم و به ديگران به هدفگذاری‌هاشون كمک كردم كه برای برخی‌ها جواب داده و برای بعضی‌ها فهميدم چطوری جواب نميده! چيكار كنن و چه مدلی بهشون جواب ميده.

 

اما توی اين كارگاه چه اتفاقی قرار هست بيوفته؟  هم كار تئوری داريم و هم عملی:

با استفاده از مدل كوچينگ كه برپايه سؤالات قدرتمند هست، سال 97 تون رو تحليل و بررسی‌ می‌كنيد

و بعد بر پايه همين کوچینگ، برای سال جديد هدفگذاری اصولی و واقعی رو انجام می‌دهيد.

در اين بين چند نكته آموزشی شسته‌رفته‌ای بهتون داده می‌شه كه با یک ديد و ذهنيت باز و شفاف، هدفگذاری كنيد و دچار خطاهای رايج شناختی نشويد.

 

اگه وقت بشه يه دونه case study رو هم خواهيم داشت كه نمونه‌های واقعی رو هم ديده باشيم.

سعی ميشه حين و بعد از کارگاه به سؤالات مرتبط شما با موضوع پاسخ داده بشه.

 

بسيار مهم:

بعد از ثبتنام، دو جزوه پی دی اف و چند فايل ديگر به ايميل شما ارسال خواهد شد. لطفاً آن‌ها را دانلود كنيد و يک نسخه برای خود پرينت بگيريد و بدون اينكه از سر كنجكاوی بخواهيد آن‌ها را بخوانيد، هنگام برگزاری كارگاه كنار دستتون داشته باشيد.
و من مطمئن هستم شما حق كپی‌رايت را رعايت می‌كنيد و آن‌ها را با ديگران به اشتراک نمی‌گذاريد.

زمان برگزاری:

جلسه اول: سه‌شنبه 20 فروردين ساعت 20 تا 22

جلسه دوم: چهارشنبه 21 فروردين ساعت 20 تا 22


نكته: كارگاه در طی دو روز برگزار می‌شود، يعنی دو جلسه.

 


انتظار معجزه نداشته باشيد، ولی قطعاً حيرت خواهيد كرد!



 

كسی كه اين كارگاه آنلاين رو شركت كنه...

در بدبينانه‌ترين حالت 60% هدفگذاری اصولی سال 98 خودش رو انجام شده فرض كنه.

و مابقی‌ش رو كه اگر موند، ميره توی خونه همون شب بيدار ميمونه و تمومش می‌كنه!
 

اين كارگاه مناسب چه افرادی هست؟

مناسب هر فردی كه به اين حرفا باور داره، ولی درمانده شده و نمی‌دونه كجا بره كه به معنی واقعی كلمه "هدفگذاری كرده باشه"

 

مثلاً: دانش‌آموزان، دانشجوها، خانم‌های‌خانه‌دار، صاحبان كسب‌وكار، خود اساتيد و مدرس‌ها و سخنران‌ها و كوچ‌ها، مديران ميانی و ارشد، پزشک، پرستار، معمار، مهندس، فروشنده، ورزشکار و غيره.

خلاصه هركسی كه زبان فارسی بلد هست، چون این کارگاه به زبان فارسی هست.

 

اين كارگاه مناسب چه افرادی نيست؟

كسانی كه تا به امروز در زندگی‌شان هيچ هدفگذاری نداشته‌اند و گمان می‌كنند با شركت در اين كارگاه، می‌توانند هدف‌شان را بيابند.

يا كسانی كه نمی‌دانند چه شغل و حرفه‌ای را بايد دنبال كنند،

اين موارد و مشابه آن نياز به آموزش و خودشناسی مداوم و مدت زمان طولانی داره.

در واقع اين كارگاه يک ابزار كاربردی و مفيد است برای هدفگذاری صحيح و اصولی و شفاف براساس واقعيت‌ها و تجربيات و شخصيت ما.


چرا اينقدر هزينه كارگاه ارزون هست؟ نكنه...

مطمئن باش قرار نيست در پايان توی يه دوره بلندمدت يا يه كارگاه طلایی و نقره‌ای و پيشرفته  شركت كنی! :)
فقط اگه احساس كردی به عميق‌سازی بيشتری نياز داری، میتونی بصورت فردی از كوچ، راجع به همين موضوع وقت بگيری.

 

ارزونی به سه دليل هست:

1. نيت از برگزاری اين كارگاه آنلاين، ارزش‌آفرينی و كمک به افرادی هست كه اهل آموزش و يادگيری‌ هستند. اگه شما يكسال رو با هدف و برنامه زندگی‌ و كارت رو پيش ببری، واسه من منتهی اليه حس خوبه.

2. دوست دارم، ارزون بدم :)
3. دوستتون دارم.
 

آهان نگفتم چنده؟! 37 هزار تومان

 

حالا چرا الان؟ بعد از سال و اونم بعد از تعطيلات كه...!


اول يه درد و دل كنم!؟ نشد ما مدرس‌ها يه برنامه‌ای بزاريم و چند نفری نگن: چرا اسفند، چرا آخر سال، چرا اول سال، چرا آخر هفته، چرا اول هفته، چرا شب، چرا ظهر، چرا جمعه، چرا ماه رمضون، چرا ماه محرم، و كلی از اين چراهاا.
خلاصه هر زمان بزاريم، احتمالن برای بعضيا زمان مناسبی نيست.

دوم: زمان مناسب هدفگذاری سال، پايان هر سال و يا اول سال هست. كه الان ما انتخاب دوم رو داريم.

سوم: وبينار ضبط ميشه، اگر نتونستی اون لحظه آنلاين بشی، بعدن ويديو رو ببين. اما پيشنهاد ما مدرس‌ها اينه كه حتمن بصورت آنلاين و زنده توی وبينار حضور داشته باشی

بعدشم خودت بشين فكر كن كه 4 ساعت صرف نظر كردن از حضور در مغازه و كلاس دانشگاه و كلاس تدريس‌ت و شيفت و نوبت دادن به مريض‌ها توی مطب و غيره ارزش اين رو داره كه 345 روز سال جديد با هدف و برنامه باشی؟

اگه ارزشش رو داشت كه می بينمت،

اگر ديدی نداره، پس حق با توإ!

البته خودت می‌دونی خوبی وبينار همينه، كه هرجایی هستی می‌تونی شركت كنی. مثلن توی دانشگاه يا محل كارت، فقط بايد دل بدی به كلاس يا همون كارگاه آنلاين و حواست پرت نشه.
 

اگه بخوای اين كارگاه رو به چند نفر بگی كه شركت كنن...

اونا كی هستن؟

همين الان بهشون زنگ بزن يا پيام بده.

اينطوری شايد حس بهتریه. چون بعد ميتونين بشينين چند نفری راجع بهش باهم گپ بزنين و قهوه بخورين با کیک شكلاتی.

از يه زاويه ديگه:
ببين برنامه اون 5 نفری كه بيشترين ارتباط رو باهاشون داری و همه چيز ما ميانگينی از اون‌ها هست، چيه؟
گوشی دستته كه چی‌ می‌گم!؟

تشکیل گروه تلگرامی اختصاصی شرکت کنندگان در كارگاه:

خدمات پس از فروش هم داريم تازه :) !!!
احتمال داره طی فرآيند نوشتن و تكميل كردن هدف‌هاتون، واسه‌ شما سؤال پيش بياد.
بنابراين بعد از كارگاه یک گروه تلگرامی، ویژه شما ساخته خواهد شد و خودم به پرسش‌ها و ابهامات شما پاسخ خواهم داد.
و همچنين ممكنه نكات آموزشی‌ای رو در قالب ويس و موارد لازم ديگه ارسال كنم براتون.

 

اهورا هاشمی كيست؟
 

*مؤسس، مدير و مدرس بنياد فرهنگ مطالعه ايرانيان-بفرما كتاب 
*محقق و پژوهشــگر مهـارت‌های رهـبری
*عضو فدراسيون بين‌المللی كوچينگ ICF
*دانش‌آموخته آكادمی كوچینگ FCA
*كوچ فردی، كسب‌وكار




 

سرفصل ها:

تحليل و بررسی دقيق سال 97
هدفگذاری اصولی سال 98

بر پايه سؤالات كوچ


 

اهورا هاشمی

جلسه اول کارگاه آنلاین هدفگذاری بر پایه کوچینگ

جلسه دوم کارگاه آنلاین هدفگذاری بر پایه کوچینگ