دوره تکمیلی داده کاوی اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم افزار رپیدماینر (ایده ها و پیشنهادهایی برای تحلیل داده های مشتریان)

شروع وبینار: یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
پایان وبینار: یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
مسئول محتوا:
برگزارکننده
مسئول پشتیبانی:
ایسمینار
ویدئو وبینار:
دارد

دوره تکمیلی داده کاوی اطلاعات مشتریان
مشتری محور بودن بدون تحلیل اطلاعات مشتریان و بدون استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از مشتریان امکان پذیر نمی‌باشد.
نرم افزار رپیدماینر یک نرم افزار کاربردی بوده که نیاز به کد نویسی نداشته و برای افرادی که میخواهند در مدت کوتاهی با یکی از ابزارهای مهم داده کاوی آشنا شوند و به تحلیل داده های مشتریان خود بپردازند مناسب خواهد بود.
با استفاده از نرم افزار رپیدماینر می توانید مدل های کاربردی و مفیدی برای تحلیل داده های مشتریان خود ایجاد کنید. اما ممکن است که هنگام تحلیل داده های مشتریان خود و در فرآیند مدلسازی با مشکلاتی مواجه شوید. گاهی اوقات تعداد متغیرهایی که از مشتریان خود در دست دارید زیاد است و تشخیص اهمیت ویژگی ها برای شما مشکل است.
گاهی اوقات با داده های نامتوازن سر و کار دارید. گاهی اوقات با داده هایی سر و کار دارید که پیش از مدلسازی نیاز به ایده هایی برای آماده سازی دارند. گاهی وقت ها نیاز دارید که پس از خوشه بندی به تحلیل خوشه ها بپردازید و بر اساس ویژگی هایی که از مشتریان در دست دارید به پیش بینی رفتار آن ها بپردازید. گاهی اوقات نیاز به اجرای مدل های دو مرحله ای و ترکیبی دارید.
در این دوره می خواهیم پیشنهادها و ایده هایی در این راستا و به منظور داده کاوی اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم افزار رپیدماینر در اختیارتان قرار دهیم.
هدف این دوره آشنایی بیشتر شما با نرم افزار رپیدماینر و استفاده پیشرفته تر و تکنیکی تر از نرم افزار رپیدماینر به منظور تحلیل داده ها و اطلاعات مشتریان می باشد.
 
زمان دوره

9 ساعت ( 3 جلسه 3ساعته )

شروع دوره 16 دی ۱۳۹۷

یک شنبه ها ساعت ۱۹ الی ۲۲


در  3 یکشنبه متوالی در تاریخ های 9و16و 23 دی برگزار می شود.

مخاطبان دوره

  • برای افرادی که میخواهند در مدت کوتاهی با یکی از ابزارهای مهم داده کاوی آشنا شوند و به تحلیل داده های مشتریان خود بپردازند
  • این دوره مناسب مدیران فروش و بازاریابی است که داده‌های مشتریان را در اختیار دارند و قصد استفاده تحلیلی از این داده‌ها را دارند.
  • کارشناسانی که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت می‌کنند و با داده‌های مشتریان سر و کار دارند و قصد یادگیری روش‌های تحلیل داده‌های مشتریان را دارند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلانی که می‌خواهند با دانش روز داده‌کاوی کاربردی به عنوان بخشی از از آماده‌سازی خود برای یافتن شغل در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شوند.

سرفصل ها:

این دوره برای چه کسانی مفید است؟ (پیش نیاز دوره)
این دوره برای کسانی طراحی شده است که:

  • آشنایی اولیه با مفهوم داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتریان داشته باشند.
  • آشنایی اولیه  با آماده سازی داده ها و همچنین تکنیک های داده کاوی از جمله خوشه بندی، رده بندی و قواعد انجمنی داشته باشند.
  • آشنایی اولیه با نرم افزار رپیدماینر را داشته باشند.
مطالبی که در این دوره به آن اشاره خواهد شد:
در این دوره مجموعه داده های مختلفی ازمشتریان را مورد بررسی قرار داده، چالش های آن ها را بیان کرده و ایده های مختلف از کاربرد تکنیک های داده کاوی را بر روی آن ها اجرا خواهیم کرد. در بررسی مجموعه داده ها به موضوعات زیر می پردازیم:
  • نگاهی تکنیکی تر به مرحله مصورسازی داده ها، آماده سازی داده ها و تجمیع داده ها
  • ایده هایی به منظور استفاده از تکنیک های مختلف انتخاب ویژگی و روش های ترکیبی و ابتکاری انتخاب ویژگی  
  • مدل های دو مرحله ای: ترکیب روش های خوشه بندی و رده بندی
  • مدل های دو مرحله ای: ترکیب روش های خوشه بندی و قواعد انجمنی

مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)

جلسه اول دوره تکمیلی داده کاوی اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم افزار رپیدماینر

جلسه دوم دوره تکمیلی داده کاوی اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم افزار رپیدماینر

جلسه آخر دوره تکمیلی داده کاوی اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم افزار رپیدماینر