کارگاه آنلاین تکنیک های مدیریت مشتری و راه اندازی باشگاه مشتریان

شروع وبینار: دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
پایان وبینار: دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
مسئولیت کیفیت محتوا: برگزارکننده
مسئولیت پشتیبانی: برگزارکننده
ویدئو وبینار: برای شرکت‌کنندگان در پنل کاربری قرار می گیرد.

بنظر میرسد حلقه مفقوده در فضای کسب وکارها تمرکز بر مدیریت مشتریان و فرایند وفادارسازی آنها می باشد چرا که اکثر بنگاه های اقتصادی برای افزایش فروش به تبلیغات متوسل می­شوند. براساس اصل پارتو، 20 درصد از مشتریان 80 درصد  فروش و سودآوری شما را ایجاد می­کنند این موضوع نشان می دهد که چقدر شناسایی و حفظ مشتریان سودآور و فعلی میتواند اهمیت داشته باشد.

همچنین هزینه جذب یک مشتری جدید حداقل 5 برابر بیشتر از هزینه حفظ مشتریان فعلی است از اینرو  بکارگیری تکنیک های مدیریت و وفادارسازی مشتریان علاوه برکاهش هزینه­ های سازمان، باعث می­شود مشتریان سودآور را شناسایی و با ارایه خدمات متناسب با هرگروه از مشتریان ضمن وفادارسازی آنها نرخ ریزش مشتری را بطور قابل ملاحظه ای کاهش دهیم.

تو این کارگاه 9 ساعته تکنیک های وفادارسازی مشتری و اصول راه اندازی باشگاه مشتریان بصورت کاربردی و عملیاتی آموزش خواهم داد، همچنین با فراگیری تکنیک ها میتونید مراحل شناسایی، جذب، نگهداری و توسعه مشتریان را طراحی و اقدامات مربوط به هر مرحله را تا رسیدن به اهداف شغلی، بطور عملیاتی و اثربخش انجام دهید.

قطعا مدعی آموزش تمام تکنیک ها و فنون حوزه مدیریت مشتری و باشگاه مشتریان نیستم چون واقعا تنها با یک دوره این امر شدنی نیست اما هر آنچه را که بصورت علمی و تجربی آموختم و شما نیازمند آن هستید تا بتوانید فرایند مدیریت و وفادارسازی مشتریان را در جهت رشد کسب و کار خود انجام دهید را بطور صد در صد انتقال خواهم داد و رضایت شما را در پایان دوره تضمین میکنم (بازگشت وجه در صورت عدم رضایت)
.

 
اگر در کسب و کارتان سوالات و چالش­های زیر را دارید شرکت در این دوره قطعا برای شما مفید خواهد بود:

  • چگونه مشتریان جدید را شناسایی و جذب کنم؟
  • چطور می­توانم ارزش هر مشتری را محاسبه کنم؟
  • چگونه مشتریانم را طبقه بندی کنم ؟
  • چگونه مشتریانم را حفظ و مانع ریزش آنها شوم؟
  • برای وفادارسازی مشتریان چه تکنیک هایی را بکار ببرم؟
  • شاخص های کلیدی در مدیریت مشتریانم کدامند و چگونه آنها را محاسبه کنم؟
  • چگونه بطور اصولی باشگاه مشتریان طراحی و اجرا کنم؟
  • آیا برای طراحی برنامه وفادرسازی و داشتن باشگاه حتما باید نرم افزار داشته باشم؟
 
مخاطبان دوره
  • صاحبان کسب وکارها و فعالان بازار
  • سرپرستان و کارشناسان فروش و بازاریابی شرکت­های بیمه،آژانس­های مسافرتی، هتل­ها، رستوران­ها، کافی شاپ­ها، مراکز تفریحی، خدمات اینترنتی، باشگاه ورزشی، سالن­های زیبایی، مشاغل خرد، تولیدکنندگان صنعتی و مصرفی و . . .
  • سازمان­هایی که قصد پیاده­ سازی CRM و نرم افزار باشگاه مشتریان را دارند
  • دانشجویان و افراد علاقمند به حوزه کسب و کار و مدیریت مشتری
  • افرادی که در حوزه داده­ کاوی و تحلیل داده های مشتری علاقمند و یا فعال هستند
  • افراد و سازمان­هایی که بدنبال تخصص و فرصت جدید شغلی هستند تا به مزیت رقابتی دست یابند
 
با شرکت در این کارگاه چه می­­آموزیم
  • توانایی درک و تحلیل مفاهیم پایه ای در ارتباط با مدیریت مشتری
  • توانایی سنجش نیازهای مشتریان
  • توانایی ثبت و تکمیل پروفایل مشتریان بطور سفارشی برای کسب و کار خود
  • توانایی تعیین ارزش طول عمر هر مشتری
  • توانایی رتبه بندی مشتریان بطور عملیاتی
  • توانایی طراحی برنامه وفاداری متناسب با کسب و کار خود
  • توانایی اندازه گیری شاخص های مهم و عملیاتی در مدیریت مشتریان جهت اطمینان از سلامت کسب و کار
  • توانایی بررسی و مدیریت شکایات مشتریان
  • توانایی طراحی سناریو باشگاه مشتریان
  • توانایی طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان
هدیه ویژه : مشاوره اختصاصی کسب و کار شما (به مدت نیم ساعت)

مدرس: امیر اسدی نژاد
دکترای بازاریابی
عضو انجمن بازاریابی ایران
مدرس و مشاور کسب و کار در حوزه فروش و مشتری
مشاور و طراح برنامه وفاداری و باشگاه مشتریان ( صنایع پتروشیمی خلیج فارس ) و کسب و کارهای صنعتی و مصرفی


زمان دوره
9 ساعت (3 جلسه ، 3 ساعته)
دوشنبه­ ها ساعت 19 الی 22
شروع دوره از دوشنبه 6 اسفند 1397

 

سرفصل‌ها:

جلسه اول (6 اسفند 1397 ساعت 19 الی 22)

  • پیشینه و هستی مدیریت مشتری و باشگاه مشتریان
  • سیر تکاملی ارتباط با مشتریان
  • چرایی اهمیت و نیاز کسب و کارها به مدیریت مشتری و باشگاه مشتریان
  • چرخه اجرایی مدیریت مشتری
  • اقدامات هر مرحله از چرخه اجرایی مدیریت مشتری کدام است؟
  • روشهای شناسایی و جذب مشتری و نقش بازاریابی درونگرا بر آن
  • چگونه پروفایلینگ مشتری را بطور بهینه انجام دهیم؟
  • قیف فروش و اهمیت آن در مدیریت مشتری چیست؟
  • محاسبه نرخ تبدیل در فرایند حرکت در قیف فروش
  • تمرین عملی
جلسه دوم (13 اسفند 1397 ساعت 19 الی 22)
  • چگونه ارزش هر مشتری (CLV) را محاسبه کنیم؟
  • چگونه مشتریان را رتبه بندی و هرم مشتری را ایجاد کنیم؟
  • شناسایی نیازهای مشتری و مدیریت آن
  • مشتری وفادار من کیست و چگونه او را شناسایی کنم؟
  • نردبان وفاداری چیست؟
  • چگونه برنامه وفاداری طراحی کنیم؟
  • روش­های اندازه گیری وفاداری مشتریان
  • بررسی نمونه موردی
  • تمرین عملی
جلسه سوم (20 اسفند 1397 ساعت 19 الی 22)
  • سنجش شاخص­ها کلیدی عملکرد(KPIS) در فرایند مدیریت مشتریان
  • مدیریت شکایات مشتریان و نقش آن در بهبود روابط سازمان
  • فرایند رسیدگی به شکایات مشتریان بر اساس استاندارد ISO 10002
  • نقش باشگاه مشتریان در مدیریت مشتریان چیست؟
  • انواع مدل های باشگاه مشتریان و مدل بهینه
  • گام­های تاسیس باشگاه مشتریان
  • بایدها و نبایدهای باشگاه مشتریان
  • بررسی نمونه موردی

 نکته: پس از ثبت نام، راهنمای حضور در وبینار به ایمیل شما ارسال خواهد شد. ممکن است ایمیل در پوشه اسپم یا پروموشن ایمیل تان باشد.

امیر اسدی نژاد