وبلاگ ایسمینار | مرکز تخصصی برگزاری وبینار برگزار کننده و مرکز تخصصی وبینار و آموزش های آنلاین کوتاه مدت و فشرده

کلید موفقیت در وبینار

عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار

پیش از برگزاری وبینار در مورد شیوه تبلیغات، کانال ها و شبکه های تبلیغاتی تصمیم گیری و برنامه بازاریابی برای وبینارهای خود تهیه کنید. در ادامه نکاتی آمده است که  عوامل کلیدی موفقیت در تبلیغات وبینار میباشد که با مطالعه و بکارگیری آنها می توانید تعداد بیشتری از افراد را در وبینار خود ثبت نام کنید.

۱. حداکثر یک هفته پیش از برگزاری وبینار، تبلیغات را آغاز کنید.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۳ وبینار، تبلیغات حداکثر ۷ روز پیش از وبینار می توانند میزان ثبت نامی های شما را بیشتر از ۳۶ درصد افزایش دهند. اما برای کسب نتایج بهتر از سه هفته قبل، تبلیغات را آغاز کنید. درست است که  بیشترین تعداد ثبت نامی ها در هفته برگزاری وبینار انجام می شود، اما این دلیل نمی شود شما زودتر تبلیغات خود را شروع نکنید.

 

۲. از ایمیل به عنوان روش اصلی تبلیغ وبینار استفاده کنید.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط ReadyTalk ایمیل همچنان به عنوان برترین روش تبلیغ وبینار شناخته شده است. روش دوم برای تبلیغ وبینار، شبکه های اجتماعی می باشند. همچنین می توانید در وبسایت های فعال در زمینه برگزاری وبینار، تبلیغات وبینار خود را داشته باشید.

 

۳. سه، عدد معجزه گر

ارسال ۳ ایمیل تبلیغاتی برای وبینار مناسب ترین تعداد دفعات ارسال ایمیل می باشد. ارسال ۱+۳ ایمیل تبلیغاتی بصورت زیر پیشنهاد می شود:

یک ایمیل اولیه برای تبلیغ وبینار خود ارسال نمایید. ایمیل شما باید شامل این موارد باشد: عنوان وبینار و اینکه اگر افراد در وبینار شما حضور داشته باشند چه مشکلی از مشکلاتشان حل خواهد شد.
دو روز بعد، ایمیل دیگری ارسال نمایید. بهتر است این ایمیل حاوی اطلاعات بیشتری در مورد وبینار باشد.
در روز برگزاری وبینار برای افرادی که هنوز ثبت نام نکرده اند نیز ایمیلی ارسال کنید تا تعداد ثبت نامی ها افزایش یابد.
(۳+۱) روز برگزاری وبینار، ایمیل یادآوری برای افرادی که ثبت نام کرده اند ارسال نمایید تا تعداد افراد حاضر در وبینار افزایش یابد.

۴. همیشه و همیشه و همیشه فایل وبینار پس از برگزاری باید در دسترس باشد.

به افرادی که ثبت نام کرده اند این اطمینان را بدهید در صورتی که برای آنها مشکلی پیش آمد و نتوانستد در وبینار حضور داشته باشند، فایل ویدئویی یا صوتی وبینار قابل دسترسی است.

 

۵. تا جایی که امکان دارد فرایند ثبت نام در وبینار کوتاه باشد.

بهتر است فرم ثبت نام دارای فیلدهای کمتری باشد، تا افراد را ترغیب به ثبت نام کند نه اینکه از پر کردن فرم ها خسته شوند و در نهایت در وبینار شما ثبت نام نکنند. برای طراحی فرم ثبت نام می توانید از مقاله «فرم ثبت نام در وبینار چگونه باید طراحی شود؟» نیز کمک بگیرید.

 

۶. از پرسش و پاسخ  (Q&A) و نظرسنجی استفاده کنید.

با استفاده از Q&A و نظرسنجی به اطلاعات بیشتری دست می یابید. با این روش به اطلاعاتی در مورد موضوعات مورد علاقه افراد و نظرات آنها دست خواهید یافت و می توانید وبینارهای بعدی را بر اساس علایق آن ها برنامه ریزی و تعریف نمایید. همچنین می توانید در مورد زمان برگزاری وبینار نیز از آن ها نظرسنجی کنید.

نگارش و ترجمه: مارینا اوهانجانیانس

© کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد.