وبلاگ ایسمینار | مرکز تخصصی برگزاری وبینار برگزار کننده و مرکز تخصصی وبینار و آموزش های آنلاین کوتاه مدت و فشرده

بازاریابی محتوا وبینار

وبینار خود را به یک ابزار قدرتمند بازاریابی محتوا تبدیل کنید

وبینارها یک راه عالی برای تعامل و آموزش به مخاطبانتان هستند و اگر به درستی برگزار شوند، می توانند مجموعه مشتریان فعلی شما را گسترش دهند.

با به کارگیری چند اصول اولیه و مفاهیم ساده، می توانید وبینارتان را به یک ابزار قدرتمند بازاریابی محتوا تبدیل کنید:

۱- مطمئن باشید که همه چیز به خوبی کار می کنند.

همه ما در وبینارهایمان حداقل یک بار درگیر مسائلی چون اختلال در میکروفون، ارتباط نامناسب و بی کیفیت و… بوده ایم که توانایی صحبت کردن با مخاطبانمان را از ما گرفته اند. در یک وبینار با حضور تعداد کمی از مخاطبان این مساله ناراحت کننده خواهد بود چه برسد به یک وبینار با تعداد زیاد. این مساله بر افراد جدید، مشتریان یا مشتریان آتی تاثیر بیشتری خواهد داشت. بنابراین حتما خودتان یا تیمی که پیمانکار اجرای وبینار شما می باشد، تست های لازم سخت افزاری، نرم افزاری و… را قبل از برگزاری هر وبیناری انجام دهید.

حالا اگر زمانی در وبینارتان با این دست مشکلات مواجه شدید راه چاره چیست؟ ما مقاله ای را برای مواجه با این مشکلات نوشته ایم. اگر هنوز این مقاله را مطالعه نکرده اید، الان زمان مناسبی برای مطالعه آن است.

۲- اصول رسانه های اجتماعی را رعایت کنید.

یک هشتگ برای وبینارتان ایجاد کنید و افراد را تشویق کنید که هر وقت از رویدادتان صحبت می کنند، از آن استفاده کنند. این کمک خواهد کرد که از وبینار شما مطلع شوند. از ارتقای وبینار خود مطمئن باشید و محتوای آن را از طریق ایمیل یا پلت فرم های رسانه اجتماعی یکپارچه کنید. به راه هایی فکر کنید که موضوع بحث را توسعه می دهد. شما باید از فیسبوک، گوگل پلاس و… جهت رای گیری از مخاطبانتان برای اطلاع از موضوع موردعلاقه شان استفاده کنید و این داده ها با اطلاعات جمع آوری شده در طول اجرای وبینار زنده مقایسه کنید. درنتیجه شما می توانید از پلتفرم های مشابه استفاده کنید تا مخاطبانتان را دعوت کنید تا در مورد نتایج نظرات خودشان را بیان کنند و گفتگو را ادامه دهید.

۳- در هنگام برگزاری وبینار، غایبین وبینار را هم با خبر کنید.

در هنگام برگزاری وبینار از طریق شبکه های اجتماعی خود، اسکرین شات ها و لحظاتی از وبینار در حال برگزاری را ارسال کنید تا کاربران دیگری که در محیط وبینار حضور ندارند، ترغیب به حضور در آن شوند. علاوه بر این کسانی که از وبینار زنده شما لذت می برند می توانند از طریق مرور این اسکرین شات ها و نکات کلیدی منتشر شده، به آن دسترسی یابند و آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند.

۴- به سوالات پاسخ دهید.

سوالات مهمترین عامل برای جذب مخاطبان است. در ابتدای ارائه خود سوال کنید. سوالات را در سرتاسر وبینار خود نمایش دهیدٰ تا به سوالات مرتبط در مدت زمان نمایش پاسخ دهند.
افراد را تشویق کنید تا در مدت زمان تخصیص داده شده سوالات بیشتری مطرح کنند. آنها را تشویق کنید تا از طریق ایمیل یا به طور مستقیم سئوالات تکمیلی خود را به شما انتقال دهند. همچنین بهتر است بعد از اتمام وبینار، مجموعه سئوالات و پاسخ های مفید را به اشتراک بگذارید.

۵- هرچیز مفیدی را که می توانید به اشتراک بگذارید.

محتوای خوب ستون فقرات یک ارائه قوی می باشد و ارائه قوی به وبینار منجر می شود. همانطور که نشان دادیم منابع تکمیلی جهت حمایت از محتوای رویدادتان را ایجاد و در وبینار خود به اشتراک بگذارید.
محتوای مناسب برای وبینار خود انتخاب کنید و آنرا از طریق کانال های مناسب گسترش دهید. اگر شما منابع مفید در وبینارتان ارائه دهید مطمئن باشید شما را به هر مورد مرتبط با آن وصل می کنند . از طریق صفحات و لینک های موجود در وبینارتان، مخاطبان شما می توانند به آنها به آسانی دسترسی داشته باشند که موجب علاقه بیشتر مخاطبان به دنبال کردن وبینار شما خواهد شد.

©کلیه حقوق این مطلب متعلق به رسانه ایسمینار می باشد. هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.