• Telegram
ایـ سمینار | اولین رسانه تخصصی وبینار و رویدادهای آنلاین در ایران

logo-samandehi

فرهنگ سازمان و تاثیر آن بر عملکرد رفتار شهروندی

در طی سال های اخیر تحقیقات بسیار زیادی در رابطه با افزایش عملکرد و بازدهی کارکنان سازمان‌ها صورت گرفته است و عواملی همچون هنجارهای گروهی، ساختار سازمانی، عدالت سازمانی و فرهنگ سازمانی به عنوان متغیرهای زمینه‌ای، جهت توسعه و شهروندان، مورد شناسایی واقع شده‌اند. فرهنگ سازمانی موضوعی است که به تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یکی از مباحث اصلی و کانونی مدیریت را تشکیل داده است اگرچه مطالعه تفاوت فرهنگی در بین گروهها و جوامع، مساله نسبی بودن فرهنگ را مطرح می‌کند. نسبی بودن فرهنگ به این نکته تاکید دارد که هیچ فرهنگی، ملاک مطلقی برای قضاوت کردن در مورد فرهنگ دیگر از نظر بدبودن و یا خوب بودن آن ندارد. با این حال هر فرهنگی می‌تواند و باید در مورد عملکرد خودش قضاوت کند چون اعضای آن هم عامل و هم شاهد آن هستند. پس با توجه به اهمیت رفتارهای شهروندی و همچنین نقش فرهنگ سازمانی در کنترل رفتار کارکنان، رفتارهای شهروندی رفته رفته با پیشرفت جوامع توجه به مباحث رفتار شهروندی قوت یافت تا آنجا که در دهه‌های اخیر مقالات بسیاری در رشته های مختلف پیرامون این موضوع به نگارش در آمده است. 

اعتبارات اسنادی

امروزه شاهد رشد روزافزون استفاده از اعتبارات اسنادی در معاملات ، به خصوص در معاملات بین المللی می باشیم. این در حالی است که ماهیت این ابزار پرداخت برای بسیاری ناشناخته می باشد و همچنین ، از لحاظ حقوقی نیز ، تصویر مطلوبی از آن در دست نیست.

چگونه کارایی افزایش می یابد؟

توجه‌ به‌ انسان‌ به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ سرمایه‌ سازمان‌ و مطالعه‌ رفتار وی، سابقه‌ كوتاهی‌ دارد. رشته‌ علمی‌ جدیدی‌ كه‌ دارای‌ نگرش‌ سیستمیك‌ به‌ رفتار انسان‌ در سازمان‌ است‌ و از یافته‌های‌ علوم‌ رفتاری‌ و مطالعات‌ و تجربیات‌ رفتار سازمانی‌ بهره‌گیری‌ می‌كند، عبارت‌ است‌ از بهسازی‌ نیروی‌ انسانی‌ و سازمان‌ كه‌ با تلاش‌ و پیگیری‌ بی‌وقفه‌ صاحبنظران‌ مدیریت‌ روبه‌ توسعه‌ و تكامل‌ است. این‌ رشته‌ علمی‌ نوین‌ توانسته‌ است‌ با انجام‌ تغییرات‌ برنامه‌ریزی‌ شده، عوامل‌ انسانی‌ را با محیط‌ خارجی‌ سازگار كند، تعارضات‌ درون‌ سازمانی‌ را از بین‌ ببرد و با ایجاد گروههای‌ منسجم‌ و مولد و مشاركت‌ دادن‌ كاركنان‌ در كلیه‌ فعالیتها و تلاشها، بهره‌وری‌ سازمان‌ را به‌نحوی‌ مطلوب‌ افزایش‌ دهد.

تبليغات شفاهي پارادایم هزاره سوم

امروزه تبليغات شفاهي از اهميت بسياري نزد بازاريابان برخوردار گرديده است، تا جايي كه عده اي معتقدند تبليغات شفاهي از جمله موثرترين و كارامدترين شيوه هاي تبليغاتي است. باتوجه به اهميت اين موضوع و نقش موثر تبليغات شفاهي در بازاريابي كنوني به نظر مي رسد كه بايد به شكل موثري اين پديده را مديريت كرده وبا اتخاذ تدابيري آگاهانه از مزاياي آن بهره مند شد. در اين مقاله درباره تبليغات شفاهي و نقش و اهميت آن در شكل‌گيري نگرش و رفتارهاي مصرف كننده و در ادامه دررابطه با چگونگي مديريت و اداره موثر تبليغات شفاهي هرچند به اختصار، مطالبي ارائه گرديده است.

Homeوبلاگ برگشت به بالا
RizVN Login

تنظیمات قالب سایت


یکی از رنگ های دلخواه زیر را انتخاب نمایید

Body


رنگ پس زمینه

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

بخش بالایی


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

هدر


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

منوی اصلی


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

اسلاید شو


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

اسکرولر


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

فریم اصلی


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

بخش زیرین اسکرولر


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

بخش زیرین اسکرولر


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

منوی زیرین


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

بخش پایینی


رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه

رنگ پس زمینه

عنوان افزونه ها

رنگ نوشته

رنگ لینک ها

تصویر پس زمینه